måndag 10 mars 2008

Jag fick min student mössa idag. Jag har en otroligt fin klänning som jag köpte i KL. Men jag har då faan inga skor att ha på fötterna.

Och studenten närmar sig med stormsteg. Alla är sjukt lyckliga och aldleles "tre år tillsamamans nu tar det slut tillsammans". Men jag då? Jag har gått ES04FoFi, ES04B, ESo5FoFi och nu går jag MP05B. Jag har som mest gått i samma klass i ett år och ett par månader innan jag har ångrat mig. Jag känner inte den här känslan som alla pratar om. Jag känner inte riktigt studentyran. Visst, det ska bli galet skönt att skolan är över och visst ska det bli roligt att fira, men med vilka firar jag egentligen? Jag kan inte ens namnen på alla i klassen. Jag känner inte dom på samma sätt som Hannah Möller har lärt känna Maria. Eller som Maja lärde känna Ida. Det känns inte riktigt som om jag passar in där. Men vart passar jag egentligen in?

Puss på er.

Inga kommentarer: