lördag 1 mars 2008

På nått sätt ramlade vi in i varandra.

Gårdagen började med att jag klev upp vid åtta snåret. Duschade, klädde på mig, öppnade dörren åt avlopps-nissarna som skulle in och härja i lägenheten. Jag vandrade ensam, iförd alldeles för kort och mycket vågad klädsel och kalasbyxorna får jag inte glömma, till busstationen. Där hoppade jag på 676:an till Stockholm och tog mig hela vägen till Jakobsberg. Närmare bestämt Hästskovägen 88 där jag skulle avlägga mitt körkortsförar-prov. Killen som skulle bedöma mig kände igen mig sen en tidigare uppkörning så vi pratade om vad som hade gått fel sist osv. Sen körde vi. Vi körde, och jag fickparkerade, och jag körde lite till, och sen kom vi tillbaka till Hästskovägen 88 där han gav mig en lapp med resultatet på. Godkänt löd det.
Mycket glad begav jag mig snabbt som faan till danderydsjukhus där jag åkte hem till Ntown och till busstationen där jag mötte Hannah Möller och Rosen. Vi skulle åka till Åland. Mycket nöje.
Vi hade tema Kalasbyxor och pirater. Därav den tidigare outfiten.
Well. vi gjorde det man brukar göra på ålandsbåtar. Vi krökade, snackade massa strunt, skrattade och ah. Sen efter allt båtande (jag är inte särskilt förtjust i båtar då det guppar på havet och jag blir lätt illamående) så gick vi till rosen och drack lite gin och hot-shots. Bra farligt.
Sen gick vi upp till möbörgs där vi dansade.

När jag vaknade imorse så hoppade jag upp ur sängen och hoppade in i köket och bad att få låna pappas bil. Och det fick jag. Så då fick jag ett par egna nycklar till hans bil! Egna nycklar! Helt fantastiskt. Jag har egna nycklar till pappas bil! Bra fest! Iallafall så åkte jag och handlade frukost till mig och sen skjutsade jag min syster till jobbet och sen åkte jag hem igen. Jag åt frukost och chillade.

Och ikväll, då ska jag hämta Hannah Möller i stockholm för hon ska ut på krogen där. Någon som vill följa med på en roadtrip?

Puss på er.

Inga kommentarer: